Vanliga frågor (FAQ) eller Frågor och svar (Q & A) är listade frågor och svar, alla ska vara vanliga i vissa sammanhang och relaterade till ett visst ämne. Formatet används vanligtvis på e-postadresslistor och andra onlineforum där vissa vanliga frågor tenderar att återkomma.
Det är alltid tolkanvändaren som ringer upp tolken vid telefontolkningar. Eftersom telefonsamtalet är förenat med en kostnad är det tolkanvändaren som ringer upp tolken.
Nej, det är alltid tolken som sköter sin tidsrapportering på egen hand. Ni som kund behöver aldrig rapportera eventuell övertidvarken vid telefontolkning eller platstolkningar.
Nej, man är inte tvungen att binda sig till oss på något sätt. Vi kan fakturera enskilda tolkningar, många av våra kunder lyder under avtal och får egentligen inte använda andras tolktjänster.
På plats är minsta bokningstid en timme, därefter har vi efterföljande halvtimmar. Jämfört med en halvtimme på telefon och därefter efterföljande kvartar.